franciscus1

Er was een tijd dat je regelmatig naar een katholieke kerk ging. Omdat je door de week andere zaken aan je hoofd had, vond je in het weekend in de kerk de rust, die je nodig had om weer een week verder te kunnen.

Door allerlei omstandigheden is die belangstelling weggezakt. Een drukke baan zorgde ervoor dat de blik op jouw geloofsleven vervaagde. Dagelijkse zorgen deden de kerk wegglijden. Ook gebeurtenissen in de kerk zelf waren aanleiding om afstand te nemen.
Toch heeft dat geloof van de kinderjaren je niet helemaal losgelaten. Zo nu en dan komen herinneringen weer bovendrijven. Je merkt dat het geloof je toch niet helemaal heeft verlaten.

Misschien is het moment daar om weer eens kennis te maken met die geloofsgemeenschap. Want weet wel dat niet alleen jij, maar ook de kerk is veranderd. Ze wil leren van de zaken die in het verleden verkeerd waren. Misschien kun jij daarbij helpen.

Benieuwd hoe anderen in het geloof zijn gaan staan? We spraken met:
Joep Coppes | Helene Meijer | José MiddendorpMartin Pragt

Je komt met ons in contact via telefoonnummer 0592-312181, pastor Henyer Garcia.

H. Franciscus | Actueel

H. Franciscus | Contact