Franciscaanse spiritualiteitIn onze parochie is een plaatselijke afdeling van de Orde van Franciscaanse Seculieren (OFS), genaamd Perfetta Letizia (echte vreugde), actief. De afdeling heeft zestien leden, mannen zowel als vrouwen. Elke derde woensdagavond van de maand komt deze afdeling samen in het parochiehuis van de kerk Maria Tenhemelopneming in Assen.

De Franciscaanse Beweging in Nederland telt op dit moment ongeveer 1500 leden die in hun leven en werken geïnspireerd worden door Franciscus en Clara van Assisi. De leden van de Franciscaanse Beweging en de vrienden van de Beweging hebben een zeer diverse achtergrond. Er zijn mensen die deel uitmaken van een Franciscaanse religieuze gemeenschap of lid zijn van de Orde van Franciscaanse Seculieren (OFS) of de Vereniging van Broeder Frans (VBF). De leden en vrienden ontmoeten elkaar op landelijke en plaatselijke bijeenkomsten.

H. Franciscus | Actueel

H. Franciscus | Contact