roden1

Op 15 juni 2014 vierde de parochie Triniteit haar 50-jarig jubileum. Hoewel officieel opgericht in 1964 was er al eerder katholieke activiteit in Roden. Omstreeks 1959 kwam er iedere zondag een pater uit Veenhuizen om de H. Mis op te dragen in de kantine van de Egam. Later werd er gekerkt in een (gehuurde) loods aan de Kanaalstraat. Nu heeft de geloofsgemeenschap de beschikking over een comfortabel kerkgebouw.

De geloofsgemeenschap kenmerkt zich door grote activiteit binnen de eigen kerkgemeenschap, maar ook oecumenisch zijn we zeer actief. We vinden het belangrijk om ons in te zetten voor de minder-bedeelde medemens. Veel activiteiten liggen op het terrein van de diaconie.

Triniteit | Actueel

Triniteit | Contact