antwoord misintentiesEen misintentie is een gebedsintentie. Bijvoorbeeld voor een overledene, een zieke, een vriend(in) in problemen, uit dankbaarheid, enz. De opgegeven intentie wordt tijdens de viering bij de voorbede afgelezen.
Het is een goed gebruik om voor een opgegeven misintentie een stipendium (een bepaald bedrag) te geven. Men vraagt wel eens: hoeveel kost een misintentie? De intentie kost niets, maar de parochie vraagt van u, wanneer u een intentie opgeeft, een gift van EUR 10,-. Deze gift (het stipendium) wordt gebruikt om het reilen en zeilen van de parochie gaande te houden. O.a. worden hiervan de salarissen van de pastores betaald. Maar ook gaat het om het onderhoud van het kerkgebouw, de verwarming van de kerk, enz.

Opgeven
U geeft uw misintentie voor de locatie Assen bij voorkeur op via de mail:
Persoonlijk uw intentie afleveren kan ook. Op woensdagmorgen van 10.00 tot 12.00 uur kunt u langs komen bij het secretariaat.
Ook kunt u een envelop met daarin uw gewenste misintentie, datum en bijdrage in de brievenbus van het parochiehuis deponeren. Wilt u dan wel op de envelop schrijven: "Misintenties".

Voor de locatie Zuidlaren kan een misintentie worden opgegeven via het invullen van een formulier in de hal van de kerk. Dit formulier moet dan wel in de sacristie worden neergelegd voor de voorganger van die zondag.

Voor de locatie Roden kan men een intentie inschrijven in het intentieboek in de hal van kerk. Daarvoor is in principe geen stipendium verschuldigd. Uiteraard kan men zelf wel extra geld in de collecte doen of geld overmaken naar de parochie. Ook is het mogelijk bij de pastor een intentie op te geven, bv. bij ernstige ziekte of overlijden. Gewoonlijk maakt men dan wel het stipendium over naar de locatie.

Stipendium
Voor een misintentie wordt 10 euro gevraagd maar is niet verplicht. Het bedrag voor de misintenties maakt u over op de rekening van de betreffende locatie, onder vermelding van naam en gewenste datum voor de misintentie. De rekeningnummers zijn:
Assen: NL21 INGB 0000 8310 29, t.n.v. H.Franciscus Assen
Roden: NL 89 INGB 0000 8489 14, t.n.v. H.Franciscus Roden
Zuidlaren: NL88 RABO 0376 0020 93, t.n.v. H.Franciscus Zuidlaren.