assen

De RK Parochie Maria ten Hemelopneming in Assen werd in 1833 opgericht. Maar het was niet de eerste verschijning van het katholicisme in deze omgeving. Assen dankt haar bestaan immers aan de vestiging van een klooster in deze contreien in de 13e eeuw. Bovendien bestond er al een katholieke parochie in Veenhuizen.

De huidige geloofsgemeenschap kent een tweetal staties in Rolde en Gieten. Deze kleine groepen gelovigen functioneren zelfstandig binnen de geloofsgemeenschap Maria Tenhemelopneming.

We zijn een actieve gemeenschap, waar veel mensen zich inzetten op allerlei terreinen van het geloofsleven. Maar ook gezelligheid vinden we een belangrijk aspect van het omgaan met elkaar. Het is een gemeenschap, waar velen zich thuis voelen.

Maria Tenhemelopneming | Actueel

Maria Tenhemelopneming | Contact