franciscus1

We zijn blij dat u op deze manier wilt kennismaken met onze Parochie H. Franciscus van Assisi. Op 1 januari 2015 gingen de voormalige drie katholieke geloofsgemeenschappen in het noorden van Drenthe samen verder in deze nieuwe parochie.

De parochie telt drie plaatselijke geloofsgemeenschappen: Maria Tenhemelopneming in Assen, Triniteit in Roden en Maria ten Hemel Opgenomen in Zuidlaren. De geloofsgemeenschappen behouden op veel terreinen hun eigenheid, maar werken samen waar dit voordeel oplevert.

Wat ons voor ogen staat bij samen-kerk-zijn is dat velen zich welkom voelen, zich in onze parochie en geloofsgemeenschappen thuis voelen. We streven op geen enkele manier een ‘heilige rest’ na. Veel meer beschouwen we de kerk als een soort herberg, waar velen mogen schuilen.

Onze website wil u informeren over het reilen en zeilen van geloofsgemeenschappen en parochie.

H. Franciscus | Actueel

H. Franciscus | Contact