De vele kleine parochies en het zeer beperkt aantal pastores leidde in de afgelopen decennia in ons bisdom tot een aantal samenwerkingsverbanden. De voormalige Noord-Drentse parochies in Assen, Roden en Zuidlaren kenden zo'n samenwerking en vormen sinds 2015 samen de parochie H. Franciscus van Assisi. Ze ondersteunen elkaar al jarenlang in het pastoraat en het vrijwilligerswerk.

pastoor H. Garcia

Pastor H. Garcia
Parochievicaris - priester van de parochie H. Franciscus van Assisi. Hij zal sacramentele priesterlijke taken vervullen voor de gehele parochie.
Eerst-aanspreekbare pastor van Assen en Zuidlaren.

Pastor Garcia heeft op maandag zijn vaste vrije dag.

Adres: Dr. Nassaulaan 3, 9401 HJ Assen, telefoon 0592 312181,

pastor Erich

Pastor A.Th.M. Erich
is eerst-aanspreekbare pastor van Roden.

Pastor Erich heeft op maandag haar vrije dag.
Donderdags werkt zij voor het bisdom Groningen-Leeuwarden en is zij niet beschikbaar voor de parochie.

Adres: Stobbenven 7, 9302 EN Roden, telefoon 050-5014595,

H. Franciscus | Actueel