Rooms Katholieke activiteiten worden steeds in samenwerking met de locatie Assen georganiseerd. Voor informatie daarover is een parochiegids beschikbaar en de actuele informatie is te vinden in het parochieblad 'de Tau" en op deze website.
Aan andere godsdienstige en kerkelijke activiteiten in Rolde wordt deelgenomen in een oecumenische werkgroep.

De jaarlijkse oecumenische vieringen zijn:

• In de vasten of veertigdagentijd op zes woensdagavonden vesperdiensten
  • Op paaszaterdag 's avonds de Paaswake
  • Op de 'Startzondag' in september een gezamenlijke viering met daarna activiteiten voor kinderen en volwassenen

Verder is een oecumenisch leerhuis actief. In de wintermaanden zijn zes avonden gepland. Alle andere leerhuizen en kerkelijke activiteiten zijn oecumenisch en staan dus eveneens open voor Rooms Katholieken. Zie hiervoor de activiteiten van de PKN Jacobuskerk.

Maria Tenhemelopneming | Actueel

Maria Tenhemelopneming | Contact