zuidlaren1

In 1955 had Zuidlaren ongeveer vijf katholieke gezinnen, die onder de parochie Haren vielen. De kleine gemeenschap vierde de H. Mis in het Katholiek Militair Tehuis, dat zijn ontstaan dankte aan de aanwezigheid van de kazerne. In 1963 werd, vanwege de groei van het aantal gelovigen, gekerkt in de bioscoop van Welte. Op 27 juli 1969 werd de huidige kerk in gebruik genomen. Daarmee kregen we de beschikking over een mooi kerkgebouw.

We zijn een weliswaar kleine, maar vooral ook hechte geloofsgemeenschap. Er is veel aandacht voor de gemeenschap waarin wij als katholieken leven. We zetten ons maandelijks in voor de Voedselbank en werken actief mee in de plaatselijke oecumenische beweging.

Maria ten Hemel Opgenomen | Actueel

Maria ten Hemel Opgenomen | Meer info