KBO Zuidlaren 200Sinds 1994 is er in Zuidlaren een KBO-afdeling die deel uitmaakt van de landelijke KBO-PCOB. Dit is met een kwart miljoen leden de grootste seniorenorganisatie van Nederland. Wij maken ons sterk voor een samenleving waarin senioren volwaardig kunnen meedoen en mensen omzien naar elkaar.
KBO-PCOB draagt bij aan een krachtige positie van senioren en maakt zich daar sterk voor, zowel op landelijk als op provinciaal en gemeentelijk niveau.
De speerpunten van het beleid zijn: Wonen, Welzijn en zorg, Veiligheid, Koopkracht, Digitalisering en Zingeving.

Onze afdeling, KBO Afdeling Zuidlaren, telt op dit moment ruim 100 leden. We organiseren maandelijks van september t/m maart op de tweede vrijdagmiddag van de maand een bijeenkomst in de zijzaal van de kerk. Hiervoor wordt meestal een spreker uitgenodigd. De onderwerpen zijn zeer divers. De middagen van 14.00 – 16.30 uur zijn gezellig en informatief en het contact met gelijkgezinde leeftijdgenoten ervaren veel leden als erg prettig. In onze uitgestrekte parochie is dit contact niet zo vanzelfsprekend. Ons winterprogramma sluiten we af met een dagtrip in april.
Omdat er in Assen geen KBO afdeling is, hebben vele parochianen van daar zich bij ons aangesloten.

Wij willen graag dat u lid wordt van onze vereniging. Naast de mogelijkheid de bijeenkomsten te bezoeken en deel te nemen aan de overige activiteiten krijgt u 10x per jaar het tijdschrift KBO-PCOB Magazine.
Ook kunnen leden profiteren van diverse acties met een aantrekkelijk financieel voordeel (bv. Zilveren Kruis zorgverzekering, energiecontract en diverse interessante aanbiedingen).

Het lidmaatschap kost € 25,- per persoon per jaar.
U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om wel lid te worden en (nog) enige afstand te houden tot activiteiten; hierdoor bent u wel solidair met uw generatiegenoten en blijft u ons werk mogelijk maken.

Informatie over onze afdeling vindt u op www.kbodrenthe.nl; hier staat o.a. het programma van het lopende seizoen.
Kijk voor algemene landelijke informatie op de website www.KBO-PCOB.nl.

Maria ten Hemel Opgenomen | Actueel

Maria ten Hemel Opgenomen | Meer info