Klik op de button voor informatie over de button vastenwandeling 540px

button paasvieringen 540px

antwoord tarievenIn 2015 heeft het bestuur van onze parochie de tarieven voor bijzondere vieringen opnieuw vastgesteld. Deze tarieven gelden ondermeer voor uitvaart- en trouwvieringen.

Bij de vaststelling geldt een aantal uitgangspunten. Zo zal iemand nooit om financiële redenen hoeven af te zien van een bijzondere viering. Daarom kan er, ondanks deze vaste tarieven, altijd een aangepaste afspraak worden gemaakt met de pastor.

Ook is er verschil gemaakt tussen parochianen die een wezenlijke bijdrage leveren door middel van de actie Kerkbalans en parochianen die meer incidenteel een steentje bijdragen. De grens is gelegd bij een Kerkbalansbijdrage van € 125 per jaar. Maar ook hier kunnen weer bijzondere omstandigheden gelden die om overleg vragen.

De tarieven
Alles overwegende zijn de volgende tarieven vastgesteld:

• Doop, verwachte gift van € 50. Ongeacht bijdrage en wel of niet tijdens een viering.
  • Jubileumviering, € 250.
  • Trouwdienst zonder koor, € 650 (€ 400 bij een bijdrage Kerkbalans van minimaal € 125).
  • Trouwdienst met koor en organist, € 850 (€ 525 bij een bijdrage Kerkbalans van minimaal € 125).
  • Trouwdienst buiten kerk, alleen pastor, € 450 (€ 400 bij een bijdrage Kerkbalans van minimaal € 125).
  • Uitvaart vanuit kerk, € 700 (€ 500 bij een bijdrage Kerkbalans van minimaal € 125).
  • Uitvaart met koor en organist, € 900 (€ 625 bij een bijdrage Kerkbalans van minimaal € 125).
  • Uitvaart buiten kerk, alleen pastor, € 450 (€ 400 bij een bijdrage Kerkbalans  van minimaal € 125).
  • Avondwake, € 300 (€ 200 bij een bijdrage Kerkbalans van minimaal € 125).

In Assen en Roden is het mogelijk een viering te streamen tegen een toeslag van € 50. Dat kan, naar keuze, op drie manieren:

• live, via een voor iedereen openbare verbinding
  • live, via een gesloten verbinding (alleen toegang met een code)
  • opgenomen en verstrekt als een mp4 bestand.

Voor een misintentie, die vooraf wordt opgegeven via een locatiesecretariaat of pastor, geldt een tarief van € 10. Wordt voorafgaande aan de viering een intentie opgeschreven in het intentieboek, dan is dat gratis.