Ik ben Anton Luijkx, in 1949 geboren in Etten-Leur. Mijn ouders hadden er een landbouwbedrijf dat voor uitbreiding van een industrieterrein moest worden beëindigd. Mijn ouders zijn in 1967 met mij, twee broers en een zus, van Etten-Leur verhuisd naar Warffum, waar ze hun bedrijf voortzetten. Een oudere broer wilde in Etten-Leur blijven en is ingetrokken bij een oom en tante waar hij daarvoor vaak als een kind in huis was.

We gingen in Uithuizen naar RK-kerk. Ik leerde er in 1968 Annemieke kennen die daar ook kerkte. Ongeveer in die tijd ging ik als elektrotechnicus werken bij GTI Groningen. Na mooie jaren verkering zijn we in 1974 getrouwd. We hebben een dochter en een zoon.

Vanaf 1974 heb ik tot mijn pensioen in mijn vak gewerkt bij de zuivelreus Frico-DOMO voor hun kaasbedrijven in Marum en Noordwijk. We konden een bedrijfswoning in Marum betrekken. Wij woonden in Marum westelijk van de kruising bij restaurant De Kruisweg. Dat was de grens van parochie De Goddelijke Verlosser in Drachten. We hebben er een mooie tijd gehad met veel goede contacten. Ook daar waren veel actieve vrijwilligers.

Ik mocht me verdienstelijk maken in het technisch onderhoud aan en in het kerkgebouw. Inmiddels genieten we van ons pensioen en wonen vanaf 2016 in een mooi vrijstaand huis met ruime tuin in Nietap. Ik vermaak me met mijn liefde voor twee koren. Als vrijwilliger coördineer ik in Leek de Hulpkring voor senioren en hulpbehoevende mensen in geheel voorheen gemeente Leek. We doen klussen in en om het huis.

Samen met Annemieke zit ik via De Schutse bij het RepairCafe, waarvoor ik het onderhoud aan huishoudelijke apparaten verzorg. Omdat ik er niet zo goed in ben en zij juist heel goed, doet Annemieke verstelwerkzaamheden op de naaimachine. We horen nu bij de parochie in de locatie Roden.

Annemieke doet mee in het rooster voor koffie en thee na zondagse viering en voor de inloop op woensdagmorgen. We zijn vanaf het begin betrokken bij de parochie en voelen ons goed thuis. We hebben ervaren dat als je jezelf geeft, je er ook veel moois voor terug krijgt. We hopen er zo nog veel jaren van te kunnen genieten.