column oosterman1Onlangs had ik de mogelijkheid om de Bonifatiuspenning van dichtbij te bekijken. Bonifatius was een missionaris in de tijd dat onze kerk bezig was uit te groeien tot een wereldkerk, met in zijn kielzog een groep mannen die ik eerder ergens had gezien.

In 2013 waren we met vakantie in België en we bezochten daar de kerk van Knokke. Mijn aandacht werd getrokken door een prachtig glas in lood raam. Apostelen in het licht van Pinksteren, dus kan Bonifatius ook worden vergezeld door apostelen.

In Knokke hing naast het raam een tekst die ik graag wil delen, een suggestie voor onze kerk?

column oosterman2beste bezoeker van deze kerk, welkom in het  open huis van God!
hier is de bron van leven, hier is rust, liefde voor iedereen, dus ook voor jou.

hier is een stoel voor wie moe is; hier is hoop voor wie verdwaald is; hier is liefde voor wie vol wrok is;
hier is geloof voor wie twijfelt. hier mag je thuis zijn, jezelf zijn, zoals je bent.

Zo dikwijls heeft God naar jou gezocht, laat je hier door Hem vinden.
sta even stil. bewonder de schoonheid van deze kerk. Sluit je ogen.

word even stil, want in de stilte hoor je de echo van Gods Woord.
ga even zitten, vouw je handen, open je hart.

bid, en... als je dat niet kan, als je niet geloven kan, omdat je pijn hebt,
ga dan toch naar huis - met een grote wens: "vrede en alle goeds!"