Vieringen in de Dorpskerk in Gieten en in de Jacobuskerk in Rolde
Met een goed bezette kerk kijken we terug op een mooie viering in de Dorpskerk van afgelopen 17 februari.

De komende viering in de Dorpskerk zal op zaterdag 20 april zijn om 17.00 uur. Ook na deze viering bent u daarna van harte welkom voor een gezellig samenzijn.
De volgende viering in de Jacobuskerk vindt plaats op zaterdag 6 april om 19.00 uur.
Pastor Garcia gaat voor in beide vieringen.

Contactblad Gezamenlijke Kerken Gieten
Al tientallen jaren (en dat lees je af aan de spelling) bestaat het KKG, het Kerkelijk Kontaktblad Gieten. Of zoals het tegenwoordig genoemd wordt: het Contactblad Gezamenlijke Kerken Gieten. Ooit begonnen als een gezamenlijk initiatief van de gereformeerde, de hervormde kerken en de katholieke statie. Na de fusie van de twee eerstgenoemde kerken, een kerkblad voor het dorp Gieten van de PKN-gemeente en de statie.

Sinds twee jaar zijn de banden tussen de redacties van de PKN-gemeente en de statie steviger aangehaald. Dit resulteerde onder meer in een regulier overleg en in nieuwe initiatieven. Een kleurrijke, modernere omslag en een strakkere lay-out van de advertenties zijn hiervan de eerste, zichtbare resultaten. Maar de ambities liggen hoger; inhoudelijk zijn we op zoek naar meer verdieping.

Er liggen voldoende ideeën op de plank, die we graag willen uitwerken. Een afgevaardigde van de Kerkenraad woonde het laatste redactie­ overleg bij. Na dit bezoek kijken we uit naar de benoeming van een eindverantwoordelijke binnen de redactie, zodat plannen gerealiseerd kunnen worden.

Telefoon: 06 5395 3443

Maria Tenhemelopneming | Actueel