Binnen de lokatie Roden zijn twee koren actief: het Triniteitskoor en de Schola Gregoriana.

Roden-Triniteitskoor

Triniteitskoor
Het Triniteitskoor, het standaard koor van de parochie voor liturgie ondersteuning. Tot eind 2012 was Derkien Vinke-Wiedijk de dirigent. Vanaf 1 april 2013 heeft Meile Houtsma deze taak overgenomen. Het koor oefent op dinsdagavond.

Voorzitter en kontaktpersoon van het Triniteitskoor is José Middendorp (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

De Schola Gregoriana
schola gregoriana rodenDe schola is op 5 december 1997 gestart en staat open voor zowel dames als heren, die het Gregoriaans als kerkzang een warm hart toedragen. De leden zijn interkerkelijk. Geïnteresseerden kunnen vrijblijvend een aantal repetities bijwonen. Wel wordt er van uitgegaan dat men zang- of koorervaring heeft.
De repetities zijn om de twee weken, indien nodig vaker, van tien tot twaalf uur op donderdagochtend in de Triniteitskerk, Nieuweweg 11, 9301 GP Roden.

Het doel van de schola is om het Gregoriaans te laten klinken tijdens kerkdiensten. De schola zingt in principe iedere vijfde zondag van de maand bij de viering in de genoemde kerk.
Daarnaast op Christelijke gedenk- en feestdagen zoals: Maria Lichtmis, de Palm- en Passieviering, Goede Vrijdag, Allerzielen (2 november). Naast deze vieringen verleent de schola haar medewerking ook in Oecumenisch verband: in diensten, vieringen, vespers, bijeenkomsten, projecten, tentoonstellingen et cetera, waarbij Gregoriaanse gezangen passen.

De Schola Gregoriana Roden hoopt nog lange tijd door te kunnen gaan, opdat door het luisteren naar en het zingen van deze oude muziek, de mensen innerlijke vreugde, warmte en vrede mogen ervaren.

Inlichtingen bij de coördinator: Anneke Poelsma-Draisma, Ceintuurbaan Noord 27, 9301 NR  Roden, telefoon: 050-5017354, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Laatste update: 31/3/24

Triniteit | Actueel