Traditiegetrouw vond in de week voor Palmzondag de voorjaarsschoonmaak plaats. Wat is er hard gewerkt om ons kerkgebouw 'spic en span' te krijgen, mooi op tijd voor Pasen!

Alle ruimten in onze kerk, het meubilair en de kasten in de keuken, koffie- en vergaderkamer en in de sacristie hebben een goede poetsbeurt gehad. Natuurlijk zijn de ramen gelapt, binnen en buiten, de gordijnen hangen weer schoon aan de rails en de onverslijtbare kleedjes liggen weer netjes op de tafels.

schoonmaak rodenIJveraars zijn soms gevaarlijk bezig bij de schoonmaak.Wij danken iedereen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan een schone kerk. Het is altijd spannend of er genoeg vrijwilligers zijn die komen helpen. Niet iedereen schrijft zich vooraf in, en dan is het even afwachten of we op tijd 'de boel aan kant hebben'. Maar het lukt altijd weer: dit jaar waren we zelfs al op het eind van de vrijdagochtend klaar, behalve de gordijnen, die op zaterdag door het vaste gordijnenteam werden opgehangen.

Natuurlijk helpt het ook dat onze kerk het hele jaar door regelmatig wordt schoongemaakt. Dat is goed te merken en daarom een 'opgestoken duim' voor de vrijwilligers die de reguliere schoonmaak verzorgen. Zo kunnen we samen de grote schoonmaakklustoch weer in een paar dagen klaren. Nu op naar een licht en zonnig voorjaar!

Carmen Vriezema-Reij en John Pluymen

Triniteit | Actueel